معرفی عسل خام و خواص شگفت انگیز آن

عسل درمانی با عسل خام و معرفی خواص آن

معرفی عسل خام و خواص شگفت انگیز آن

عسل درمانی با عسل خام و معرفی خواص آن

معرفی عسل خام و خواص شگفت انگیز آن

عسل خام در واقع عسل کاملا طبیعی می باشد که پس از برداشت مستقیما بسته بندی شده و به دست من و شما می رسد. در مقابل عسل خام عسل حرارت دیده قرار دارد که برای جلوگیری از رس بستن عسل، بسیاری از زنبورداران و فروشندگان عسل آن را حرارت می دهند که البته آن عسل دیگر خواص عسل طبیعی را ندارد.
ما در این وبلاگ تلاش میکنیم تا فواید عسل طبیعی و خام را با شما در میان بگذاریم.

بایگانی

عسل خام چیست؟ عسل خام را بهتر بشناسیم

يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۰۹:۱۸ ق.ظ

عسل خام به عسلی گفته می شود که مستقیما از کندو و بدون هیچ دستکاری وارد بسته ها برای فروش پیمان می گیرد. عسل خام یگانه از کارساز ترین مواد غذایی روی کره زمین به شما می رود به این دلیل که عسل خام سرشار از ویتامین ها و آنزیم های ناب می باشد. عسل طبیعی خام منحصر به فرد و خاص می باشد. فرقی نمی کند از چه گل یا گیاهی گرفته شده مهم این هست که در بر گیرنده مقدار آنزیم و ویتامین استاندارد یک عسل راستین می باشد. شکل عسل خام با عسل گرما دیده بسیار فرقی نمی کند.یکی از تفاوت شکل عسل خام اینکه به نسبت کدرتر از عسل گرما دیده است.در ادامه به تشخیص عسل خام هم می پردازیم.

فرق عسل خام با عسل حرارت دیده چیست؟

تضاد عسل طبیعی خام، عسل حرارت دیده می باشد. و این دو باهم کاملا متفاوت می باشند. عسل طبیعی خام به هیچ عنوان گرما نخورده به همین منظور ویتامین ها و آنزیم های آن آسیب ندیده اند. به راستی تشخیص عسل خام و حرارت دیده کمی دشوار است.

عسل گرما دیده یا پاستوریزه

این نوع عسل، عسل می باشد که آن را در معرض گرما پیمان داده اند تا عسل را شفاف تر و اینکه از تبلور کردن جلوگیری بکنند. زمانی که به عسل حرارت می خورد به سرعت چندی از آنزیم هایی که توسط زنبور عسل به آن وارد شده از بین می رود. البته که ویتامین هایی گرفته شده از گل وگیاهان هم مختصر می شوند.

چرا باید عسل طبیعی و خام مصرف بکنیم؟

اگر می خواهیم از تمام مواد معدنی، آنزیم ها و ویتامین های عسل طبیعی و خام کاربرد بکنیم حتما باید از عسل طبیعی و خام کاربرد بکنیم. عسل در الویت نخست باید خام و سپس طبیعی باشد. عسل اگر خام نباشد. مطمئنا شما فقط پول خود را بعید می ریزید. شما برای تن شما هیچ سودی ندارد. پس تنها عسل مرغوب خام مصرف بکنید.

چرا به عسل گرما می دهند؟

در این قسمت می خواهم انگیزه ها حرارت خوردن عسل را برای شما بازگو بکنم.

دلیل نخست عسل حرارت دیده به این علت حرارت خورده که فروشندگان بتوانند به راحتی آن را تصویه بکنند . به راستی عسل را با موم و گرده گل جداسازی بکنند. چون بعضی کسان موم را همنشین ندارند. (  چه بسا به خاطر رنگ موم یا هر چیز دیگری )

دلیل دوم این هست که عسل را شفاف بکنند، شفاف کردن عسل به آن جذابیت اکثریت می دهد و فروش را بیشتر می کند اما به هیچ عنوان کار راستی نیست.

و دلیل سوم که از همه مهمتر است، بازدارندگی از رس بستن زود اثناء عسل وقتی عسل حرارت می بیند سررسید رس بستن عسل طولانی می شود.

دلیل چهارم سرعت بخشیدن به بسته بندی عسل گرما دیده به انگیزه رغیط بودن به سرعت جابه جا می شود و سرعت بسته بندی بالا می رود.

نکته ای جالب درباره عسل خام

وقتی ملت دانشمند و آمریکا به خواص عسل پی بردند می خواستند که عسل را وارد سبد غذایی خودشان بکنند، از همین رو تقضای عسل رو به افزایش بود، وقتی مملکت چین دیدن که در آمریکا تقاضای عسل زیادی هستی دارد شروع به فرآوری عسل کرد از آنجایی که عسل طبیعی و خام زمان زیادی را می گیرد زنبورداران مملکت چین برای اینکه سرعت فوقانی به فرآوری بدهند به زنبورها شکر می داند و اینکه یکراست به عسل گرما می داند. الی سرعت آنها در بسته بندی، شفافیت و جذابیت اغلب شود. وقتی آمریکا متوجه این قضیه شد واردات عسل از کشور چین را بازداشته کرد.

سپس چین شروع به سرمایه گذاری در کشورهای دیگر کرد که ایران هم جزو همین کشورها بود. عسل هایی که با قیمت بسیار زیر در سوپرمارکت ها هستی دارد عسل های حرارت دیده چینی یا عسل های ایرانی هستند که گرما خورده است.
عسل های خام بی تعدادی هستی دارد که در فروشگاه های معتبر که تخصصی کار عسل انجام میدهند یافت می شود. برخی از این عسل ها پالایش شده اند و برخی از آنها پالایش نشده اند.می توانید عسل خام در آمازون را رسیدگی بکنید. لغایت قیمت عسل اصلی را داشته باشید.

عسل طبیعی و خام که از کندو استخراج می شود ترکیبی از کریستال های جامد و مایع هستند. رنگ عسل خام نسبت به گل یا گیاهی که زنبور از آن تغذیه کرده متفاوت می باشد. طیف رنگ عسل از زرد کمی صریح الی قهوه ای مایل به طایفه می باشد.

عسل بافتی کریستالیزه (رس مانند) دارد که اثناء سرما رنگ آن به انگیزه موم،گلوکز،صمغ وگرده داخل آن به روشنی، تغییر رنگ می دهد.

در کل تشخیص اینکه آیا عسل مورد عقیده شما خام می باشد یا نه کمی سخت است. اما انگیزه نمی شود که شما از عسل بهره‌گیری نکنید. یکبار برای دائم یک فروشنده منصف پیدا بکنید و کل عسل های خودتان را از آن خرید بکنید.

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی