معرفی عسل خام و خواص شگفت انگیز آن

عسل درمانی با عسل خام و معرفی خواص آن

معرفی عسل خام و خواص شگفت انگیز آن

عسل درمانی با عسل خام و معرفی خواص آن

معرفی عسل خام و خواص شگفت انگیز آن

عسل خام در واقع عسل کاملا طبیعی می باشد که پس از برداشت مستقیما بسته بندی شده و به دست من و شما می رسد. در مقابل عسل خام عسل حرارت دیده قرار دارد که برای جلوگیری از رس بستن عسل، بسیاری از زنبورداران و فروشندگان عسل آن را حرارت می دهند که البته آن عسل دیگر خواص عسل طبیعی را ندارد.
ما در این وبلاگ تلاش میکنیم تا فواید عسل طبیعی و خام را با شما در میان بگذاریم.

بایگانی

12 مضرات عسل خام و عوارض جانبی مصرف آن

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۴۱ ب.ظ

مضرات عسل خام شامل چه مواردی می باشد؟ عسل اغلب به عنوان یک جایگزین سالم به جای شکر تصفیه شده مصرف می شود و به طور عمده به علت خواص کثرت که پیوسته با محتوای آنتی اکسیدانی آن است برای مصارف درمانی باره بهره‌گیری پیمان می گیرد. زنبورها شهد را جمع آوری می کنند و سپس آن را برای فرآوری عسل به تو کندو می برند. عسل در ساختارهای موم مانند سلول های اساسی اندوخته شده و بدست انسان از کندو استحصال می شود.

ما در این مقاله برای شما مضرات و مزایای عسل خام را بازگو می کنیم.

برخی از فواید عسل خام

عسل با کیفیت، سرشار از آنتی اکسیدان می باشد.
عسل برای بیماران دیابتی بهتر از شکر تصفیه شده است.
آنتی اکسیدان های موجود در عسل می توانند فشار خون بالا را تفریق دهند.
عسل نیز مایه درمان کلسترول می شود.
عسل می تواند تری گلیسرید را کاهش دهد.
آنتی اکسیدان های موجود در عسل می تواند برای مرض های قلبی عروقی سودمند باشد.
عسل باعث شفا سوختگی و زخم می شود.
عسل می تواند سرفه در کودکان را سرکوب کند.
نکته:
همه موارد ذکر شده از ویژگان عسل در صورتی می تواند برای سلامت فرد مفید باشد که با دوز مناسب باره مصرف پیمان بگیرد. در غیر این چهره می تواند مایه بروز مشکلاتی از قبیل مشکلات ذیل برای فرد شود.

 

مضرات عسل در صورت مصرف مقدار زیاد آن


۱. شدنی است باعث مسمومیت غذایی شود.
مسمومیت غذایی در بیشتر مواقع نتیجه مصرف عسل خام برای افرادی است که دچار بازتاب های آلرژیک نسبت به محصولات زنبور عسل هستند. اگر شما مبتلا حساسیت هستید و لغایت به حال عسل خام مصرف کرده اید، شایستن زیادی هستی دارد که دچار مسمومیت غذایی شده باشید. زیرا عسل حاوی ذرات خارجی مانند: گرده، قطعات کوچک بال زنبور و بره موم می باشد. این ذرات موجود در عسل شدنی است باعث اختلال در سیستم گوارش فرد شود.

روش پیشگیری:
بنابراین اگر سیستم گوارش شما ضعیف است و مبتلا آلرژی هستید، پیشنهاد می نماییم عسل متناسب با تن خویش را پیدا کنید لغایت مبتلا مشکلاتی از قبیل مسمومیت نشوید.

۲. ممکن است باعث بوتولیسم در نوزادان شود.
مضرات عسل برای کودکان ذیل دو سال شامل زهری به نام بوتولیسم است که در عسل خام موجود می باشد. هنگامی که نوزادان پایین ۲ سال عسل مصرف می کنند، می تواند منجر به یک بیماری حاد به نام “بوتولیسم” شود. این مرض اساسا یک مسمومیت ناشی از زهر زنبور عسل است که شدنی است کودک شما آن را تجربه کند.

بعضی از علائم عبارتند از:

  1. تب
  2. تهوع
  3. استفراغ
  4. ضعف
  5. بی حالی
  6. تحریک پذیری
  7. یبوست
  8. اسهال
  9. گرفتگی عضلانی
  10. از دست دادن اشتها
  11. تنگی نفس
  12. فلج عضلانی و …


روش پیشگیری:
عسل برای کودکان ذیل دو سال ممنوع می باشد. اگر یک نوزاد بعد از مصرف عسل دچار هر یک از علائم بالا شد، بی درنگ آن را به دکتر ببرید.

۳. ممکن است مایه درد در شکم شود.
مصرف بیش از حتماً عسل باعث درد شدید در شکم می شود. عسل غنی از فروکتوز است که می تواند ظرفیت جذب مواد مغذی روده حقیر شما را قطع کند. وانگهی می تواند اثرات دراز مدتی را بر سیستم گوارش شما تحمیل کند و مایه مسائل متعددی شود که عبارت‌اند از:

نفخ
گرفتگی
اسهال
ناراحتی معده
روش پیشگیری:
اگر بعد از مصرف عسل دریافتن درد شکم و ناراحتی کردید از خوردن آن بپرهیزید و بلافاصله با دکتر خویش رایزنی کنید.

۴. برخی مواقع باعث آسیب رساندن به سیستم عصبی می شود.
عسل یک شیرین کننده طبیعی است که گاها می تواند به سیستم عصبی شما آفت برساند. عسل خام دربرگیرنده یک گروه از ترکیبات کیمیایی به نام “گرانو توکسین” است که برای سیستم عصبی ما زهرآگین می باشد. به طور کلی، این سموم در طی پاستوریزه شدن از مواد غذایی حذف می شوند. ولی هنگامی که عسل خام مصرف می شود، این سموم گاهی به سلول های عصبی ما آسیب می رسانند. در نتیجه، کار و جنبش های عادی سیستم عصبی ما را مختل می کند.

روش پیشگیری:
اجتناب از مصرف عسل بدون رایزنی با پزشک متخصص برای افرادی که از هرگونه مرض ذهنی رنج می برند.

۵. به ندرت باعث شوک آنافیلاکتیک می شود.
خوردن عسل خام در دوزهای بالا می تواند مایه بروز عوارض جانبی مانند بازتاب های شدید آلرژیک مشابه آنافیلاکسی شود. در ضمن در اکثر موارد آلرژی هایی را ایجاد می کند که یک وضعیت پزشکی جدی به اسم “شوک آنافیلاکتیک” نام دارد. این مرض علائمی مانند: سرگیجه، غش، تنگی نفس، اختناق خون، پریشانی قلبی دارد. این مورد یکتا از مضرات عسل می باشد که یک عارضه جدی است، زیرا گاهی اوقات ممکن است منجر به مرگ شود.

روش پیشگیری:
اگر شما از آلرژی حتی در صورت مصرف نکردن عسل رنج می برید، باید با طبیب متخصص خویش رایزنی کنید که آیا می توانید عسل مصرف کنید یا خیر؟

اگر بعد از مصرف عسل علائمی از حساسیت را تماشا کردید بی درنگ به طبیب خویش مراجعه کنید.

۶. امکان دارد گاهی قند خون را افزایش دهد.
اگر می خواهید سطح قند خون خویش را در حتماً نرمال نگه دارید لغایت مشکلی برای شما پیش نیاید، باید میزان مصرف روزانه عسل را مهار کنید. عسل نه تنها حائز فروکتوز بالا است، بلکه در بر گیرنده مقدار زیادی گلوکز است که سطح قند خون شما را افزایش می دهد. به عبارت دیگر، عسل یک عنصر شیرین است که توسط زنبور عسل از شهد گیاهان فرآوری شده است و مصرف زیاد آن شرایط را برای دیابت ایجاد می کند.

روش پیشگیری:
اگر علائمی از پرتو های قندخون دارید یا داروهای دیابت مصرف می کنید، حتما قبل از مصرف عسل با پزشک کارآزموده خویش مشورت کنید. زیرا آنها یک نوع عسل متناسب برای بیماران دیابتی را تجویز می کنند که با مصرف همزمان داروهای دیابت مشکلی را برای شما به وجود نمی آورد.

۷. مایه بروز پیامد های زهری می شود.
عسل که از شهد رودودندرون (خرزه هندی) تولید می شود، در بر گیرنده سموم خاصی است که شدنی است پیامد های ناپسند در سیستم ایمنی تن شما ایجاد کند. این گونه عسل به طور مستقیم بر سیستم قلب و عروق نشانه می گذارد و باعث کاهش تنگنا خون، درد قفسه سینه و دشواری ها دیگر قلبی عروقی می شود.

روش پیشگیری:
شما حتما باید قبل از خریدن عسل منبع شهد آن را رسیدگی کنید. اگر بعد از مصرف آن حساسیت یا آلرژی داشتید، حتما با پزشک خود رایزنی کنید.
۸. می تواند واکنش های آلرژیک برپایی کند.
مصرف عسل خام وانگهی می تواند حساسیت های خفیف الی متوسط ​​را به شما بدهد. این وضعیت می تواند در افرادی که به گرده آلرژی دارند ناگوار تر باشد. مصرف سر راست آن می تواند منجر به برپایی علائم آلرژی مانند:

تورم
خارش
التهاب
سرفه
آسم
خس خس
مشکلات تنفسی
مشکل در بلع و غیره شود.
روش پیشگیری:
هنگامی که با چنین آلرژی حتی از گونه خفیف آن مواجه می شوید، باید با کارآزموده خود تماس بگیرید.

۹. باعث افزایش وزن می شود.
یکی از مضرات عسل این است که در صورت مصرف باطل آن باعث اضافه وزن و چاقی می شود، همچنین می تواند به سلامت شما آفت برساند. کالری عسل زیاد می باشد و مصرف زیاد و همیشگی آن مایه اضافه وزن می شود. علاوه بر این کربو هیدرات هایی که در عسل موجود است برای مدت کوتاه انرژی شما را افزایش می دهند ولی در نتیجه این کربوهیدرات ها در تن تبدیل به چربی شده و مایه افزایش وزن می شوند.

روش پیشگیری:
مصرف عسل با دوز پسندیده به کاهش چربی و لاغری کمک می کند. به کارگیری عسل و لیمو برای سوزاندن چربی روشی فوق العاده می باشد.

۱۰. منجر به پوسیدگی دندان می شود.
به گفته محققان، عسل از ۸۲ درصد قند (گلوکز و فروکتوز) ساختن شده است. این بدان معنا است که یک قاشق غذاخوری عسل می تواند  نزدیک  ۱۷ گرم قند را به شما بدهد. مصرف هر روز عسل در حجم زیاد می تواند تکاپو های باکتریایی را در دهان تحریک کند و در پایان منجر به پوسیدگی دندان شود.

روش پیشگیری:
اگر می خواهید همیشه دندان های سالم داشته باشید و  از مرض های دهان بازدارندگی کنید، کوشش کنید عسل را در کران دربایستن و با دوز پسندیده در برنامه غذایی خود جای دهید.

۱۱. شدنی است خونریزی درونی ایجاد کند.
افرادی که دارای اختلالات خونریزی هستند یا داروهایی مصرف می کنند که ممکن است خطر خونریزی درونی را افزایش دهد، باید از مصرف عسل دوری کنند. اگر هنوز هم بخواهید عسل را آزمون کنید، رایزنی با طبیب کارآزموده ضروری است الی به تنظیم داروهای شما کمک کند بدون اینکه به سلامت شما گزند برسد.

روش پیشگیری:
اگر شما از داروهای تفریق دهنده خون کاربرد می کنید و از هر نوع خونریزی داخلی مشقت می برید از مصرف عسل اجتناب کنید.

۱۲. چه بسا خطر تعاملات دارویی داشته باشد.
یکی از مضرات عسل، ایجاد دشواری ها برای افرادی می باشد که داروهای خاصی مانند: آنتی بیوتیک ها، داروهای معده، داروهای ضد انعقاد مشابه وارفارین، آسپرین، داروهای ضد التهابی همانند ایبوپروفن، داروهای سیستم عصبی، داروهای قلبی و مکمل تفریق وزن مصرف می کنند. همچنین، عسل می تواند به شدت فرآیند منظم داروهایی که از آنزیم سیتوکروم  کبد کاربرد می کنند را تغییر دهد. این فرمایش ممکن است مسائل بهداشتی شدیدی را برپایی کند.

روش پیشگیری:
اگر از آنتی بیوتیک ها یا داروهای دیگری همانند داروهای ضد التهابی کاربرد می کنید، از مصرف عسل خام اجتناب کنید یا پیش از مصرف آن با پزشک خویش رایزنی کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی